دلايل روشن نشدن پكيج

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

دلايل روشن نشدن پكيج

۱۳ بازديد

 

 

روشن نشدن پكيج :

روشن نشدن پكيج

روشن نشدن پكيج

دلايل روشن نشدن پكيج :

سرويس و تعمير پكيج ها بايد به موقع انجام شود، تا از بروز مشكلات متداولي مانند روشن نشدن پكيج ممانعت به عمل آيد. امروزه پكيج‌ها با ويژگي‌هاي مختلفي، توسط برندهايي چون ايران رادياتور، بوتان و … به مشتريان عرضه مي‌شوند. اما بايد توجه داشته باشيد كه پس از خريد پكيج ممكن است با مشكلاتي مثل روشن نشدن پكيج روبه‌رو شويد. در اين مقاله ما قصد داريم  چند مورد از علت روشن نشدن پكيج را به شما شرح دهيم. ممكن است علت روشن نشدن پكيج يك دليل ساده داشته باشد و شما به‌راحتي بتوانيد آن را رفع كنيد، پس با ما همراه باشيد تا از علت اين موضوع مطلع شويد.

دلايل روشن نشدن پكيج:

1- روشن نشدن پكيج به دليل كمبود آب در مخزن

يكي از دلايل خاموشي پكيج افت فشار آب است. به‌منظور درستي كار پكيج لازم است تا در مخزن آن به مقدار كافي آب وجود داشته باشد. از طريق نشانگر عقربه‌اي درون پكيج مي‌توان فشار آب را بررسي كرد، عدد نرمال اين نشانگر معمولاً بين ۱ و ۲ نشان داده مي‌شود كه نمايانگر عملكرد نرمال دستگاه است اگر اين عدد به ۰٫۵ برسد، پكيج به طور اتوماتيك خاموش خواهد شد و تا زماني كه فشار آب توسط دستگاه شيرپركن زير دستگاه تنظيم نشود، دستگاه روشن نخواهد شد.

روشن نشدن پكيج

روشن نشدن پكيج | علت روشن نشدن پكيج

2- وجود هوا در لوله ها و رادياتورها

گاهي با وجود هواي زياد در دستگاه پكيج و لوله ها و رادياتورها ديگر راهي براي انتقال دادن آب گرم وجود نداشته باشد.  اگر در بعضي از موارد با ريست كردن بتوان مشكل را برطرف كرد ولي در اين مورد امكان پذير نخواهد بود.

در قدم اول  بهتر است كه شوفاژها را هواگيري كرد، اگر با انجام عمل هواگيري نتوان اين ايراد را برطرف كرد.

احتمال دارد كه قطعه ي پمپ دستگاه پكيج دچار مشكل شده باشد، زيرا اين قطعه موظف به پمپاژ آب به درون دستگاه پكيج خواهد بود.

 

3-كمبود فشار بار پكيج

به عنوان اولين دليلي كه مانع از روشن شدن مشعل در انواع پكيج ديواري شده مي توان به كمبود فشار بار پكيج اشاره نمود.  اين مشكل به طور معمول همراه با كاهش فشار آب سيستم همراه بوده و در صورت مواجهه با اين مشكل شما بايستي به دنبال قطعه شير پركن در زير پكيج باشيد.  براي پيدا كردن اين بخش بايستي به بررسي زير پكيج بپردازيد. اين قطعه به طور معمول با يك ولوم گرد پلاستيكي در راستاي مسير ورودي آب سرد تعبيه شده است. جهت برطرف نمودن اين مشكل بايستي شير پركن را تا هنگامي كه فشار بار به 1/5 رسيده باز نموده و پس از آن به طور كامل ببنديد.

روشن نشدن پكيج

پكيج

4- خرابي الكترود تشخيص شعله

يك قطعه الكترود در قسمت مشعل پكيج شما قرار دارد كه موظف است شعله را تشخيص دهد.  بنابراين خرابي الكترود تشخيص شعله مي‌تواند علت روشن نشدن پكيج باشد.  بنابراين چنانچه الكترود پكيج شما كثيف باشد و يا فاصله آن با جرقه‌زن تنظيم نشده باشد، اين خاموشي ايجاد مي‌شود، در نتيجه شما بايد ماهي يكبار الكترود پكيج خود را بررسي كرده و آن را كاملاً تميز كنيد و تنظيمات مربوط به آن را انجام دهيد تا پكيج شما دچار مشكلات جدي نشود.

 

5-مسدود شدن لوله ها به خاطر رسوبات در دستگاه پكيج

در بيشتر مناطقي كه ما زندگي مي كنيم آب داراي املاح و سختي است كه پس از گذشت زمان دستگاه هاي پكيج دچار رسوباتي خواهند شد. البته در بعضي از موارد افراد از قطعات رسوب گير استفاده كرده و اين قطعه را در مسير آب قرار داده تا بتوانند از وجود رسوبات جلوگيري كرد.

ولي در مواردي كه اين قطعه ي رسوب گيري در سر راه نصب نمي گردد و ممكن است كه بعد از گذشت يكسال به علت وجود رسوبات دستگاه پكيج تان روشن نشود، وجود اين رسوبات از انتقال آب ممانعت مي كنند و اين يكي از دلايل روشن نشدن پكيج است.

 

6-اختلال در عملكرد قطعه ي ترموستات

هرگاه دماي منزل شما مناسب نباشد و قطعه ي ترموستات دستگاه پكيج نقطه ي درستي تنظيم نباشد دستگاه پكيج احتمال دارد كه خاموش بشود، شما مي توانيد به طور دستي دماي ترموستات را تنظيم نماييد.

بهتر است در اين زمان دماي ترموستات چند درجه بالاتر از معمول قرار دهيد و اگر دستگاه پكيج درست كار نكرد و دستگاه تان در حالت تابستانه با اين مشكل روبرو شد ايراد در قسمت ترموستات خواهد بود.

روشن نشدن پكيج

پكيج

7-ايراد در دودكش پكيج:

همان‌طور كه مي‌دانيد دودكش يكي از اجزاي مهم در پكيج است كه وظيفه خروج دود را برعهده دارد؛ بنابراين اگر دودكش پكيج دچار مشكل شود، مثلاً فاصله استانداري با سقف نداشته باشد، ديگر نمي‌تواند به‌درستي دود را خارج كند و باعث جمع‌شدن دود در دستگاه مي‌گردد. در اين زمان سنسور پكيج شروع به اخطار مي‌كند و پكيج دچار خاموشي مي‌شود.

كلام اخر:

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم الكترونيكي خود اعم از پكيج، تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.