پمپ پكيج ديواري

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

پمپ پكيج ديواري

۱۶ بازديد

پمپ پكيج چيست ؟

پمپ پكيج چيست

پمپ پكيج چيست

اين پمپ براي جلوگيري از افت فشار آب در جريان داخل مدار استفاده مي‌شود. پمپ پكيج،‌ يك پمپ گردشي است كه در يك مدار بسته كار مي‌كند. اين پمپ در انواع مختلف با دور گردش‌هاي مختلف توليد مي‌شود. نوع و اندازه پمپ مورد نياز در يك سيستم پكيج، با توجه به اندازه مدار، فشار آب موجود در مدار و همچنين ميزان كاركرد مدار تعيين مي‌شود.  زمان عملكرد پمپ، فصل سرما است كه رادياتور ها براي گرم كردن محيط روشن مي‌شوند.

قطعات پمپ پكيج ديواري

آشنايي شما با ساختار و قطعات به كار رفته در پمپ پكيج ديواري مي تواند كمك كند تا در هنگام مواجهه با مشكلات، بتوانيد واكنش مناسبي داشته باشيد.

1-از جمله مهم ‌ترين قطعات پمپ پكيج مي ‌توان به ياتاقان اشاره نمود. شما در انواع پمپ هاي پكيج اين قطعه را مشاهده كرده و در واقع نقشي معين در چرخه ايمپلر خواهد داشت.

2-از ديگر قطعات پمپ پكيج مي ‌توان به روتور اشاره كرد. اگر به پمپ پكيج نگاه كنيد يك بخش پره اي در آن موجود بوده كه وظيفه دارد آب مورد نياز را به جريان درآورد.

3-استاتور يا سيم پيچ يكي ديگر از قطعات به كار رفته در پمپ هاي پكيج به شمار مي رود كه توليد ميدان مغناطيسي را برعهده خواهد داشت.

پمپ پكيج چيستپمپ پكيج چيست

علت خرابي مكرر پمپ پكيج

1وجود پيچ و خم هاي زياد در مسير لوله كشي رادياتورها و يا استفاده از قطر لوله نامناسب در برخي قسمت ها و همچنين گرفتگي داخل اتصالات پلاستيكي به دليل اتو كشي غير استاندارد.

2-گرفتگي مدار گردش آب (كثيف شدن توري صافي برگشت + بسته شدن شيرهاي رادياتورها به دليل فرسوده بودن و باز و بست زياد و…

3-عدم استفاده از صافي برگشت و حركت آشغال هاي مدار به داخل پمپ

4-كاركرد دستگاه بدون آب (فشار بار پايين)

5-كيفيت پايين پمپ هاي موجود در بازار

انواع پمپ پكيج ديواري

به لحاظ ساختاري پمپ هاي پكيج در دو نوع تك دور و سه دور طراحي و به بازار عرضه مي شوند. علاوه بر اين نوع ديگري از پمپ ها از نوع الكترونيكي هستند كه مي توانند بار حرارتي لازم براي تاسيسات را با ايجاد سرعت متغير، تامين نمايند. بسته به شرايط مختلف اين پمپ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با اين حال بايد بدانيد كه امروزه برندهاي مختلف با كيفيت بسيار بالا، انواع پمپ هاي مورد نياز شما براي پكيج ها را طراحي و به بازار ارائه مي دهند.

از جمله مهم ترين و با كيفيت ترين مدل ها مي توان به پمپ پكيج ويلو، پمپ پكيج داب و پمپ پكيج گراندفوس اشاره نمود.

بسته به شرايط مختلف شما مي توانيد از هر كدام از برندهاي موجود استفاده با اين حال نماييد. درپكبج هاي بوتان  معمولاً از پمپ گراندفوس و همچنين در پكيج هاي ايران رادياتور مي توانيد از پمپ ويلو بهره ببريد.

پمپ پكيج چيستپمپ پكيج چيست

اهميت سرويس و تعمير پكيج هر چند وقت يكبار يا دوره اي

به دليل استفاده بالا و همچنين حركت آب در مدار اين وسيله بيشتر از قطعات ديگر در معرض خرابي قرار ميگيرد. علاوه بر اين سرويس دوره‌ اي و منظم پكيج ديواري در بالا رفتن طول عمر اين دستگاه تاثير 100% و به سزايي دارد. ما توصيه مي كنيم كه هميشه وسايل پكيج ديواري خود را را با دقت و وسواس نگهداري و سرويس كنيد به دليل اينكه اين مسئله باعث افزايش طول عمر دستگاه ، كاهش مصرف انرژي و صرفه‌جويي اقتصادي مي‌شود.

براي باز كردن پمپ پكيج ديواري مراحل زير را با دقت انجام دهيد:

مطمئن شويد جريان برق ورودي به پمپ  را قطع كرديد .  براي اطمينان بيشتر برق را از فيوز اصلي قطع كنيد.
درپوش سيم برق پمپ را برداريد و اتصالات برد پمپ را جدا كنيد.

اگر مي‌خواهيد خودتان پمپ را دوباره ببنديد، بهتر ميباشد قبل از جدا كردن پمپ از نحوه اتصال برد حتما عكس بگيريد.
به كمك آچار مناسب اتصال پمپ به مبدل اصلي و ثانويه را باز كرده و تاكيد ميكنيم اين كار را با دقت و حوصله انجام بدهيد. فشار بيش از حد به اين مبدل‌ها ممكن ميباشد باعث آسيب به آن‌ها شود.
اتصال منبع انبساط به پمپ را جدا كرده و مراقب باشيد به منبع آسيب وارد نكنيد
پيچ‌هاي اتصال پمپ به پايه را باز كنيد.
پمپ پكيج را با دقت و احتياط از جاي خود خارج كنيد.
مطمئن شده تا زماني كه پمپ را براي نصب دوباره برمي‌گردانيد، بخش‌هاي برقي متصل به برد در معرض دسترس ديگران قرار نداشته باشد. توصيه مي‌شود قبل از نصب مجدد پمپ، اين بخش‌ها را بپوشانيد و اگر مقدور است، جريان برق را فعلا متصل نكنيد.

پمپ پكيج چيستپمپ پكيج چيست

كلام اخر

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم الكترونيكي خود اعم از پكيج، جاروبرقي ، ،تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930    يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420  تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.