مشكلات تلويزيون و راه حل

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

مشكلات تلويزيون و راه حل

۲۴ بازديد

مشكلات رايج تلويزيون :

مشكلات رايج تلويزيون

مشكلات رايج تلويزيون

در اكثر  خانه ها تلويزيون به عنوان يكي از دستگاه هاي ضروري براي دنبال كردن رسانه ها در اوقات فراغت است. تلويزيون مانند يك هسته مركزي اعضاي خانواده را دور هم جمع مي كند تا افراد به راحتي فيلم و يا برنامه مورد علاقه خود را دنبال كنند. با توجه به ويژگي ها و امكاناتي كه بسياري از تلويزيون هاي نسل جديد دارند، لذت و راحتي بيشتري براي افراد فراهم مي شود .وقتي كه تلويزيون دچار مشكل مي شود و ديگر به خوبي نمي تواند كار كند، ميتواند براي برخي از اعضاي خانواده  به امري آزار دهنده تبديل شود.

سيستم هر تلويزيوني باهم متفاوت است. بيشتر تلويزيون هاي هوشمند با توجه به تكنولوژي بكار برده در آن ها ، خرابي كمتر و تعميير راحت تري دارند.شما با شناخت برخي از مشكلات معمول و رايج هم مي توانيد از پس تعميير آن ها بر بياييد، مگر اينكه با مشكلي فني و تخصصي مواجه شويد.

ما در اين مقاله رايج ترين مشكلات تلويزيون ها را براي شما عزيزان به همراه راه حل بررسي ميكنيم:

متداول ترين مشكلات تلويزيون:

1اختلال در ساختار فيزيكي تصاوير

يكي از مشكلات رايج تلويزيون وجود اختلالاتي در شكل تصاوير دستگاه مانند دو نيم شدن تصاوير و شطرنجي شدن آنها است . يكي از دلايل بروز چنين مشكلي اختلال در برد دستگاه است .همچنين، اين مشكل مي تواند مربوط به پنل آن باشد كه با تعويض پنل برطرف مي شود. به طور كلي مشكلاتي از قبيل وجود نقاط سياه روي تصوير و سوختن پيكسل ها با تعويض پنل برطرف مي شود.

مشكلات رايج تلويزيونمشكلات رايج تلويزيون

2روشن و خاموش شدن خوبه خود تلويزيون

اگر شاهد چنين اتفاقي بوديد فوري تلويزيون را از برق بكشيد. بعد از گذشت مدت زماني بين 4الي5 دقيقه مجدد دوشاخه را به برق بزنيد. اصولا اين مشكل با يك بار ريست كردن دستگاه حل ميشود. اما جهت جلوگيري از بروز مجدد آن سعي كنيد وسايل الكترونيكي كه ممكن است سيگنال از خود منتشر كنند  را دور از تلويزيون نگه داريد.

3لكه هاي رنگي در  صفحه تلويزيون

كاركرد مداوم تلويزيون ها يكي از دلايلي است كه منجر به بروز لكه هاي رنگي در تلويزيون مي شود. اين اختلال نيز يكي از رايج ترين مشكلات تلويزيون به شمار مي رود. اين اتفاق زماني رخ مي دهد كه از تلويزيون ها در طولاني مدت و بدون استراحت استفاده كنيد. رفع اين مشكل در مواردي به تعويض پنل تلويزيون نياز دارد و گاهي هم با تعمير توسط افراد حرفه اي اين لكه ها از بين مي روند.

4نداشتن دسترسي به كانال هاي ديجيتال

بيشتر تلويزيون هاي هوشمند قابليت دريافت كانال هاي ديجيتال را دارند، اما ممكن است در اين ميان بعضي از دستگاه ها با مشكل مواجه شوند و به آنتن و يا جعبه مبدل نياز داشته باشند. پخش ديجيتال اغلب باعث داشتن يك تصوير بهتر مي‌شود، با اين حال، اگر مجبور باشيد تلويزيون خود را راه‌اندازي كنيد يا يك تلويزيون قديمي را بگيريد كه كانال‌هاي ديجيتالي را دريافت نمي‌كنند، ممكن است نياز به حل مشكل داشته باشيد.كه ما در ادامه راه حل اين مشكل را به شما توضيح مي دهيم:

اين را در نظر داشته باشيد كه تلويزيون هايي كه از سال ۲۰۰۹ به بعد توليد شده اند قابليت دريافت كانال هاي ديجيتال را بدون نياز به جعبه مبدل، دارند. اولين مرحله اين است كه از سال توليد دستگاه تلويزيون خود اطمينان پيدا كنيد. اگر به قبل از سال ۲۰۰۹ برمي گردد شايد به جعبه مبدل نياز پيدا كنيد.

اگر تلويزيون شما قابليت دريافت كانال هاي ديجيتال را دارد، با اسكن كردن ببينيد كه چه شبكه هايي را مي تواند دريافت كند. از گيرنده هاي خود مطمئن شويد كه كابل آنتن دستگاه در جاي درست خود قرار گرفته باشد. همچنين بايد بررسي كنيد با استفاده از آنتن دستگاه شما قادر به دريافت كدام شبكه ها مي باشد با توجه به منطقه اي كه هستيد. بعضي مناطق كانال هاي كمتري نسبت به مناطق ديگر دريافت مي كند.

با اين حال باز اگر فكر مي كنيد كه با توجه به اين نكات دستگاه شما بايد كانال هاي بيشتري دريافت كند، مي توانيد با متخصصين ما تماس حاصل نمائيد.

مشكلات رايج تلويزيونمشكلات رايج تلويزيون

5ظاهر شدن يك خط افقي يا عمودي روي تصوير

دليل ظاهر شدن اين خطوط روي صفحه نمايش تلويزيون سيگنال هاي مغناطيسي است كه از طريق دستگاهاي الكترونيكي مجاور تلويزيون منتشر ميشود. در اولين قدم بايد اين وسايل را دور از تلويزيون قرار دهيد و در قدم بعدي چند دقيقه تلويزيون را از برق بكشيد و سپس روشن كنيد.

6- قطع  شدن صدا در تلويزيون

يكي از رايج ترين مشكلات تلويزيون قطع صداي آن است . اين مشكل در زماني به وجود مي آيد كه شما هيچ اختلالي در نمايش تصاوير تلويزيون مشاهده نمي كنيد بلكه تنها صدايي از تلويزيون به گوش نمي رسد. در قدم اول به هنگام بروز اتصالات و سيم ها را چك كنيد. از ديگر مشكلاتي كه در خصوص پخش صداي تلويزيون با آن رو به رو هستيم پخش صدا با تاخير است به طوري كه صدا با تصوير هماهنگ نبوده و دير تر پخش مي شود.

به هنگامي كه تلويزيون با اين مشكل مواجه شد بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو كنيد. در صورتي كه براي حل اين اختلال اقدام نكنيد مشكل به سيستم پخش هم سرايت كرده و اختلالات بيشتري را براي دستگاه به وجود مي آورد.

كلام اخر:

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم الكترونيكي خود اعم از تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.