متداول ترين مشكلات جاروبرقي

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

متداول ترين مشكلات جاروبرقي

۲۷ بازديد

مشكلات متداول جاروبرقي |متداول ترين مشكلات جاروبرقي

مشكلات متداول جاروبرقي

مشكلات متداول جاروبرقي |متداول ترين مشكلات جاروبرقي

هر گاه كه  صحبت از نظافت و تميزي خانه ميشود، اولين وسيله برقي  كه به ذهن ما مي آيد جاروبرقي است. جاروبرقي اگر به دستي كار كند باعث سرعت بخشيدن به فرآيند تميزكاري منزل ميشود و البته اگر يك مشكل كوچك داشته باشد استفاده از آن بسيار سخت خواهد بود. براي مثال فرض كنيد مكش جاروبرقي كم شود، در اين صورت ترجيح ميدهيد اصلا از ان استفاده نكنيد. وقتي از يك جاروبرقي خوب استفاده مي كنيد اين امر را به وضوح متوجه مي شويد. اگر شما به درستي از جاروبرقي خود نگهداري كنيد هيچ مشكل اجتناب ناپذيري براي آن به وجود نخواهد آمد.

ما در اين مقاله متداول ترين مشكلات جاروبرقي را براي شما عزيزان شرح مي دهيم.

 

1-كاهش مكش جاروبرقي

كاهش مكش معمولا در اكثر جاروبرقي ها در دوره هاي خاصي اتفاق مي افتد كه البته بسته به مدل و برند دستگاه ممكن است دلايل متفاوتي داشته باشد.  گير كردن مو، پرز و آشغال در قسمت هاي مختلف مرتبط با مكش دستگاه باعث كاهش قدرت مكش و در نتيجه كمتر شدن قدرت موتور دستگاه ميشوند. توصيه ميشود براي پيشگيري از اين مشكل به صورت دوره اي فيلتر و رولهاي سر جاروبرقي را تميز كنيد.

مشكلات متداول جاروبرقيمشكلات متداول جاروبرقي

2-ايجاد سر و صداي زياد جاروبرقي

ايجاد سر و صداي زياد و نا به هنجار جاروبرقي از جمله خرابي‌هاي جاروبرقي است كه به خاطر قرار گرفتن وسيله‌اي در داخل پاكت جاروبرقي يا خراب شدن پروانه يا خرابي بلبرينگ‌هاي جاروبرقي است.  در حالت اول مي‌توانيد با خارج كردن شي از داخل پاكت جاروبرقي مشكل را برطرف كنيد اما در صورتي كه پروانه يا بلبرينگ‌هاي جاروبرقي خراب شده باشد بايد توسط نيروي تكنسين اقدام به تعمير جاروبرقي نماييد چرا كه تعمير جاروبرقي نياز به دانش فني در اين زمينه دارد.

 

3-خاموش شدن جاروبرقي حين كار

خاموش شدن جاروبرقي حين كار يك مشكل جدي است و بايد سريعا پيگيري شود. دلايل زيادي ممكن است داشته باشد اما شايع ترين علت، ضعيف شدن يا نيم‌سوز شدن موتور دستگاه است. البته در اولين قدم بايد پر بودن كيسه آشغال و مخزن جاروبرقي را چك كنيد و در صورت پر بودن، آن را خالي كنيد و مجدد جاروبرقي را تست كنيد. اگر باز هم بعد از چند ثانيه خاموش شد با يك تكنسين جهت عيب يابي دقيق دستگاه تماس بگيريد.

 

4-داغ شدن بيش از حد موتور جاروبرقي

داغ شدن بيش از حد موتور جاروبرقي يكي ديگر از خرابي‌هاي جاروبرقي است كه اغلب به خاطر روشن ماندن طولاني مدت دستگاه است. هر چند كه دلايلي ديگري نيز مي‌تواند داشته باشد همچون نم‌دار بودن آشغال‌ها و… باعث مي‌شود موتور مدت زمان بيشتري كار كند و اگر اين فرايند ادامه دار باشد در نهايت موتور دستگاه نيم سوز يا منجر به سوختن موتور خواهد شد.

براي جلوگيري از داغ شدن بيش از حد موتور بهتر است كه هر چند مقداركار كردن دستگاه، دوالي سه دقيقه جاروبرقي را خاموش كنيد تا از خرابي‌هاي جاروبرقي در امان باشيد.

مشكلات متداول جاروبرقيمشكلات متداول جاروبرقي

5-بوي بد جاروبرقي

زماني كه احساس ميكنيد جاروبرقي شما بويي ناخوشايند شبيه به بوي زباله مي دهد،علت آن ميتواند گير كردن آشغال در جاروبرقي باشد. در صورت گير كردن موادي مانند مو، پشم حيوانات، باكتري و مواد بوزاي ديگر در جاروبرقي بويي ناخوشايند متصاعد شده كه ميتواند آزار دهنده باشد.

براي حل اين مشكل ابتدا بايد كيسه، برس ها و فيلتر جاروبرقي را چك نماييد و كيسه جاروبرقي را به جاي خالي كردن تعويض كنيد. اگر جاروبرقي شما كيسه قابل تعويض ندارد، بايد آن را خالي كرده و كاملا با آب بشوييد. سيكلون جاروبرقي را با يك دستمال پارچه اي به خوبي تميز كنيد. اگر فيلتر منشا ايجاد بو باشد بايد آن را تعويض نماييد. همچنين ممكن است كه غلتك برس داراي باكتري و مواد ديگري شده باشد  و ايجاد بو كند.

در اين مورد نيز بايد مطمئن شويد كه پاك كردن و شستن برس مشكل را حل مي كند و يا اينكه بايد آن را تعويض كنيد.

6-خرابي سيم جمع كن جاروبرقي

استفاده نادرست از جاروبرقي و باز كردن بيش از اندازه سيم آن به مرور زمان مشكلاتي از قبيل عدم جمع شدن سيم به صورت خودكار، قطع برق دستگاه و عدم جريان صحيح آن به موتور به وجود مي آيد. ابتدايي ترين و آسان ترين كار در اين موارد، تميز كردن مسير حركت سيم در دستگاه است.

استفاده مداوم از جارو برقي مخصوص در محيط هايي كه پرز و گرد و غبار زيادي در آنها وجود دارد باعث ميشود تا به مرور مسير حركت سيم مسدود شده و مانع از حركت روان و صحيح آن گردد.

در صورتي كه با تميز كرد مسير حركت سيم مشكل برطرف نشود،خرابي در قطعات داخلي اين قسمت وجود دارد. اين خرابي شامل مواردي مانند؛قطع سيم هاي روشن و تيره،خرابي فيوز شيشه اي،شكستگي پلاتين ها،خرابي ترمز سيم جمع كن و… ميباشد .

مشكلات متداول جاروبرقيمشكلات متداول جاروبرقي

كلام اخر

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم خانگي  خود اعم از جاروبرقي ، پكيج ،تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.