نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

۲۰ بازديد

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

نصب تلويزيون، از نصب لوازم برقي ديگر مانند ماشين لباسشويي يا يخچال ساده‌تر است و شما حتي اگر تجربه‌اي هم در اين زمينه نداشته باشيد، با مطالعه‌ي اين راهنماي نصب تلويزيون كه ما براي شما تهيه كرده ايم، مي‌توانيد به تنهايي تلويزيون خود را نصب و راه‌اندازي كنيد.

البته در نظر بگيريد كه اگر خودتان نصب تلويزيون را برعهده بگيريد از گارانتي خارج خواهد شد؛ بنابراين بهتر است قبل از خريد تلويزيون، صرف نظر از اينكه الجي، سام، دوو و يا جي پلاس است، فروشگاه معتبر برند مدنظرتان را پيدا كنيد.

انواع روش نصب

نصب تلويزيون، در حالت كلي، به دو روش امكان‌پذير است: نصب و راه‌اندازي تلويزيون روي پايه ميز و نصب و راه‌اندازي تلويزيون روي پايه براكت. در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد تا نكات لازم و ضروري براي نصب تلويزيون را به هر دو روش ببنيد.

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيونراهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

طريقه نصب تلويزيون به ديوار

نخستين نكته‌اي كه ميبايست به آن توجه داشته باشيد، پيدا نمودن مكاني متناسب براي نصب تلويزيون ميباشد. تلويزيون ميبايست در راستاي چشم شما باشد و يك زاويه ديد متناسب نسبت به آن داشته باشيد.

تلويزيون خود را در بالاترين نقطه نصب نكنيد. اينكار باعث مي‌شود براي داشتن ديد بهتر گردن خود را به بالا كشيده و بعد از مدتي در آن ناحيه احساس ناراحتي نماييد.

اگر تلويزيون را براي اتاق‌نشيمن مي‌خواهيد، آن را در راستاي مبلمان قرار بدهيد تا هنگام نشستن يا دراز كشيدن زاويه ديد عالي داشته باشيد. اگر در اتاق خود پنچره‌اي بزرگ داريد، تلويزيون را بر روي ديواري با زاويه نود درجه با آن نصب نماييد. اين زاويه موجب مي‌شود نور پنجره بر روي تلويزيون نتابد
مناسب‌ترين براكت تلويزيون را برگزينيد.

بعد از پيدا نمودن محل متناسب نصب تلويزيون، به سراغ براكت يا پايه ديواري برويد. براكت هاي تلويزيون در ۲ نوع ثابت و متحرك در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب براكت به اندازه و اينچ تلويزيون خود دقت نماييد.

چرا كه براكت‌هاي متناسب تلويزيون هايي با اينچ‌هاي بالا، مي‌توانند تلويزيون سنگين و بزرگ را حمل كنند. در پشت تلويزيون ۴ سوراخ وجود دارد كه به شكل مربع يا مستطيل قرار گرفته‌اند. فاصله‌ي آن‌ها را با هم اندازه بگيريد و براكت متناسب را برگزينيد.

براكت ديواري مسطح، تلويزيون را تا حد ممكن نزديك به ديوار و البته ثابت نگه مي‌دارد.

brocketديواري متحرك اين امكان را به شما مي‌دهد تلويزيون را در زاويه‌هاي محدود بچرخانيد.

براكت ديواري مفصلي، از ديوار كمي فاصله دارد، ولي قابليت چرخش و حركت به هر جهت را دارد.

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيونراهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

براكت را در محل نصب تلويزيون نگه داريد و جاي پيچ‌هاي آن را كه احتياج به سوراخ نمودن دارند بر روي ديوار علامت بزنيد. پيش از سوراخ نمودن ديوار اطمينان حاصل نماييد كه سيم و اتصالات برق در آن محل وجود ندارد، چرا كه اگر در اين محل اتصالات برق وجود داشته باشد، باعث قطعي برق ساختمان و برق‌گرفتي مي‌شود.

براي نصب تلويزيون، ابزاري همچون دريل، رول پلاك، پيچ، پيچ‌گوشتي، تراز و متر را در كنار خود قرار بدهيد. سر مته متناسب را بر روي دريل قرار بدهيد و علامت‌هاي روي ديوار را سوراخ نماييد.

مته ميبايست كمي از پيچ‌ها كوچك‌تر باشد، تا پيچ‌ها سفت و محكم بر روي ديوار قرار بگيرند. حال با پيچ و رول پلاك، براكت را روي ديوار نصب نماييد، بعدا ۴ سوراخ تلويزيون را به براكت پيچ نماييد.

پيش از نصب تلويزيون بر روي ديوار، تمامي كابل‌ها را به آن متصل كرده باشيد، زيرا بعد از نصب، كاري پيچيده و دشوار خواهد بود.

نصب تلويزيون روي پايه‌‌ي ميز

نصب تلويزيون روي پايه‌ي ميز، روشي ساده، راحت و رايج است كه در آن، تلويزيون را به پايه‌ي ميز وصل مي‌كنند. برخي از ميزها، داراي پايه هستند و شما بايد پس از بازكردن پايه‌ي تلويزيون خود با استفاده از آچار مخصوص، تلويزيون را به پايه‌ي ميز نصب كنيد؛ اما برخي از ميزها پايه ندارند و اگر قصد بستن تلويزيون به پايه و محكم‌كردن آن را داشته باشيد، بايد يك پايه‌ي مناسب خريداري كنيد. پايه‌هاي روميزي كه براي نصب تلويزيون استفاده مي‌شوند، انواع مختلفي دارند و شما بايد با توجه به مدل تلويزيون، مدل ميز، وزن تلويزيون، جنس ميز، سايز تلويزيون، سايز ميز و… پايه مناسبي را انتخاب كنيد.

راهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيونراهنما و نحوه راه اندازي و نصب تلويزيون

كلام اخر

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم خانگي  خود اعم از جاروبرقي ، پكيج ،تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.