علت  جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

علت  جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

۲۳ بازديد

جرقه زدن كلكتور جاروبرقي :

 جرقه زدن كلكتور جاروبرقيجرقه زدن كلكتور جاروبرقي

قسمت كلكتور جارو برقي يكي از رايج ترين مشكلات آن جرقه زدن است كه مصرف كنندگان در بسياري از مواقع با آن روبرو مي شوند. به همين دليل ممكن است سوالات زيادي در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن كلكتور جاروبرقي براي ان ها ايجاد شود ما در اين مقاله تمامي اطلاعات مورد نياز شما عزيزان در رابط كلكتور جاروبرقي را براي شما توضيح مي دهيم.

علت هايي كه موجب جرقه زدن كلكتور جاروبرقي ميشود:

1-سوختن موتور جاروبرقي

براي چك كردن اينكه موتور جاروبرقي سوخته يا نه بايد بفهميد كه جرقه شما چه رنگي است؟

اگركه جرقه هاي ايجاد شده به رنگ قرمز هستند و اندازه آن ها بزرگ است،مشكل شما حتما از موتور جاروبرقي است و به احتمال زياد موتور جاروبرقي شما رو به سوختن است.

براي اينكه اين مشكل را حل كنيد ابتدا بايد موتور را از جاروبرقي خارج كنيد،سپس موتور را به برق وصل كنيد. در صورتي كه موتور سالم بود،بايد بدانيد كه جرقه زدن كلكتور جاروبرقي ناشي از خرابي بالشتك ميباشد.

در اين صورت بايد بالشتك را با نمونه سالم عوض كنيد.در غير اين صورت بايد موتور جاروبرقي خود را با يك موتور جديد تعويض نماييد.

2-اتصال مدارها از دلايل جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

مدارهاي موجود در جاروبرقي ممكن است با گذر زمان دچار مشكلات و اتصالات داخلي شوند و در نتيجه منجر به جرقه زدن كلكتور دستگاه گردند. به طور كلي مشكلات مربوط به مدار و وجود هرگونه اتصالات در آن ها، مي تواند باعث ايجاد جرقه هايي بزرگ و به رنگ سفيد در دستگاه شود. همچنين ايجاد اتصال كوتاه در سيم پيچي داخلي جاروبرقي نيز منجر به ايجاد نوسان مي شود كه در نهايت باعث وارد شدن فشار زياد به كلكتور و ايجاد جرقه مي گردد.

علاوه بر سيم پيچي داخلي، وجود هرگونه اتصال و خرابي در پريز و سيم جاروبرقي نيز مي تواند در ايجاد نوسانات برق نقش داشته باشد كه به كلكتور دستگاه فشار زيادي وارد خواهد كرد.

 جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

3-كوتاهي زغال و جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

بايد دقت داشته باشيد كه زغال هاي جاروبرقي بعد از مدتي فرسوده ميشوند و طول عمر آنها تمام ميشود.

براي اينكه اين مشكل را برطرف كنيد بايد زغال قديمي خود را با زغال جديد تعويض كنيد.

به همين جهت كافي است كه با استفاده از يك پيچ گوشتي ساده زغال قديمي و خراب را خارج كنيد و زغال سالم خود را به جاي آن قرار دهيد.

4- وارد شدن فشار زياد به موتور

علت جرقه زدن كلكتور جاروبرقي را مي توان در استفاده طولاني مدت و نادرست از دستگاه جستجو كرد. در صورتي كه جاروبرقي به صورت مداوم روشن باشد، ممكن است بوي سوختگي از داخل دستگاه استشمام شود. كاركرد طولاني مدت دستگاه باعث مي شود تا جريان برق در كلكتور بالا رفته و در نتيجه موجب ايجاد جرقه در اين قطعه مي شود. براي جلوگيري از ايجاد اين مشكل در جاروبرقي بهتر است از استفاده طولاني مدت از دستگاه خودداري نماييد.

 جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

5-وجود نوسانات برق

علاوه بر كمك به كاهش مصرف انرژي در ساعات اوج مصرف، عدم استفاده از جاروبرقي در اين ساعات مي تواند به افزايش طول عمر آن كمك كند. با توجه به اينكه در ساعات اوج مصرف برق نوسانات در آن زياد مي باشد، در نتيجه به كلكتور فشار زيادي وارد شده و باعث ايجاد جرقه در آن مي گردد.

راهكارهاي جلوگيري از جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

1-براي جلوگيري ازجرقه زدن كلكتور جاروبرقي در زمان اوج مصرف برق دستگاه را روشن نكنيد.

2-از جاروبرقي بيش از 15 تا 20 دقيقه به صورت مداوم استفاده نكنيد.

3-در صورتي كه نياز بيش تر به استفاده از جاروبرقي داشتيد، حتما آن را به مدت 10 الي 15 دقيقه خاموش نگهداريد.

4-سيم و اتصالات جاروبرقي را به صورت دوره اي بررسي كنيد تا از سلامت آن ها اطمينان خاطر كسب كنيد.

5-پريز برقي كه سيم و دو شاخه جاروبرقي را به آن متصل مي كنيد بايد سالم باشد.

 جرقه زدن كلكتور جاروبرقي

كلام اخر

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم خانگي خود اعم از جاروبرقي ، پكيج ،تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.