چرا مكش جاروبرقي كم شده

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

چرا مكش جاروبرقي كم شده

۲۲ بازديد

كم شدن مكش جاروبرقي

كم شدن مكش جاروبرقي

كم شدن مكش جاروبرقي

جاروبرقي ها يكي از لوازم برقي خانگي هستند كه آن ها زياد  استفاده مي شود. اين لوازم برقي در پاكيزگي و تميزي منازل و محيط ساختمان بسيار تأثير گذار و مهم مي باشند. استفاده زياد از اين وسيله خانگي و يا با گذشت زمان ممكن است مشكلات و خرابي و آسيب در آن به وجود بياورد.

يكي از مشكلات و معضلاتي كه افراد با آن مواجه مي باشند، كم شدن مكش جاروبرقي است. دلايل و علت هاي مختلفي مي تواند زمينه ساز و باعث به وجود آمدن اين مشكل در جاروبرقي شود كه ما چند دليل را در ادامه براي شما توضيح مي دهيم.

دلايل مهم كم شدن مكش جاروبرقي

1-گرفتگي

گرفتگي از مهم‌ترين عاملان كاهش مكندگي و قدرت جاروبرقي است. اگر دسته و يا خرطومي جارو دچار گرفتگي شود، هوا به سختي از آن گذر مي‌كند. از روش‌هاي بازبيني زير براي شناسايي علت و رفع سريع گرفتگي جاروبرقي استفاده كنيد و مكندگي آن را به حالت اول برگردانيد.

هنگامي كه جاروبرقي روشن است، به صداي موتور گوش كنيد؛ اگر صدايي زوزه‌مانند شنيديد، جاروبرقي گرفتگي دارد.

ببينيد چيزي مكنده كف را مسدود كرده يا خير. هر شيئي مي‌تواند جاروبرقي را مسدود كند.

2-كثيف شدن فيلتر هوا

كثيف شدن فيلتر هوا عمده ترين دليل مكش ضعيف جاروبرقي است. جاروبرقي ها عمدتا داراي دو نوع فيلتر هوا هستند. يكي از آنها فيلتر ورودي است كه مانع رسيدن گرد و خاك به موتور جاروبرقي مي شود و ديگري فيلتر هواي خروجي است كه باعث مي شود گرد و خاك كمتري وارد محيط شود.

فيلتر ورودي باعث تميز ماندن موتور جارو برقي و افزايش طول عمر آن مي شود و فيلتر خروجي باعث مي شود گرد و خاك در محيط خانه پخش نشود، كه اين تاثير زيادي در بيماري هاي تنفسي افراد دارد.

اين فيلتر ها داراي يك قاب پلاستيكي مي باشند كه آن ها را محكم سر جاي خود نگه مي دارد. بعد از مدتي از كاركردن جارو برقي، اين فيلترها كثيف مي شوند و نياز دارند كه مجددا تميز شوند. اگر اين فيلترها تميز نشوند، ممكن است به موتور آسيب وارد شود.

ضمن اينكه اگر ظرفيت اين فيلتر ها پر شده باشد و ديگر جايي براي جذب گرد و خاك نداشته باشند، هوا به خوبي نمي تواند در فضاي داخل جاروبرقي جريان داشته باشد و اين خود تاثير خيلي زيادي در قدرت مكش جارو برقي خواهد داشت.

براي حل اين مشكل يا مي توان فيلتر ها را شستشو داد و آن ها را تميز كرد و يا مي توان فيلتر را به كلي عوض كرد. بيشتر فيلتر هاي هواي انواع جاروبرقي ها قابل شستشو هستند. فيلترهايي كه قابل شستشو مي باشند به راحتي قابل تشخيص هستند زيرا يك علامت مانند شير آب روي خود دارند.

كم شدن مكش جاروبرقيكم شدن مكش جاروبرقي

3-خرابي موتور

موتور مهم‌ترين قسمت جاروبرقي مي‌باشد. حال اگر موتور دستگاه خراب شود مي‌تواند شمارا با مشكلات بسيار جدي مواجه كند. درنتيجه يكي از دلايلي كه مي‌تواند باعث ضعيف شدن مكش جاروبرقي شما شود خرابي موتور دستگاه مي‌باشد.

بعضي از موتورها داراي يك قطعه فن پلاستيكي مي‌باشند كه خاك گردوغبار را به سمت كيسه هدايت مي‌كند و اگر يكي از اين تيغه‌ها بشكند و يا از كار بيفتد باعث خاموش شدن موتور و درنتيجه ضعيف شدن مكش جاروبرقي مي‌شود.

4-انسداد لوله يا خرطومي جاروبرقي

يكي ديگر از مشكلات رايج اين است كه يك لوله يا شلنگ ممكن است مسدود شود. كافيست يك جسم بزرگ يا يك توده مو در لوله گير كند و مثل سدي مانع از عبور ذرات زباله به داخل جارو برقي شود و اين توده بزرگتر مي شود. يكي از دلايلي كه باعث ايجاد انسداد و گرفتگي ميشود، پر بودن جاروبرقي است. در اينصورت با افزايش گرفتگي كاهش مكش نيز بيشتر مي شود.

اگر نمي توانيد بفهميد كه چه چيزي باعث از دست دادن مكش جاروبرقي شما شده است ، شيلنگ جاروبرقي، ميله، لوله منتهي به مخزن گرد و غبار و هر جاي ديگري كه ممكن است گرفتگي و انسداد وجود داشته باشد را بررسي كنيد.

گاهي اوقات انسداد در انتهاي شيلنگ ايجاد مي شود. در اين صورت، شيلنگ را از جاروبرقي جدا كنيد، آن را صاف نگه داريد و چراغ قوه را داخل آن بتابانيد. اگر نور از انتهاي شيلنگ عبور نكند، داخل آن گرفتگي وجود دارد ميتوانيد با يك شي بلند اين گرفتگي را برطرف كنيد ولي مراقب باشيد كه به شيلنگ جاروبرقي آسيب نرسانيد. از اجسام تيز براي از بين بردن انسداد خودداري كنيد و به آن ضربه نزنيد.

كم شدن مكش جاروبرقيكم شدن مكش جاروبرقي

5-نشتي هوا از محل اتصالات لوله جاروبرقي

اتصال اشتباه جاروبرقي و عدم فيكس شدن آن مي تواند دليل و علتي ديگر براي كم شدن مكش جاروبرقي باشد. اين امر موجب نشتي و خروج هوا از درزهاي آن شده و مكش جاروبرقي را كم مي كند. بنابراين از جهت جلوگيري بروز اين مشكل بهتر است اتصالات لوله جاروبرقي را مورد بررسي قرار دهيد تا از اتصال صحيح آن مطمئن شويد.

كلام اخر

در صورت  نياز شما عزيزان به متخصصين مجرب ، جهت تعمير انواع لوازم الكترونيكي خود اعم از جاروبرقي ، پكيج ،تلويزيون، كولر گازي ،يخچال، ماشين لباسشويي،ماشن ظرفشويي و…. گروه متخصصين مستر تعمير چي در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رساني به شما عزيزان  در محل زندگي تان مي باشند.

براي ارتباط با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد:

شماره دفتر مركزي:02165500930

يا با شماره موبايل هاي:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.