مشكلات متداول يخچال و فريزر

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

مشكلات متداول يخچال و فريزر

۱۰ بازديد

 

مشكلات رايج يخچال و فريزر

مشكلات رايج يخچال و فريزر

مشكلات رايج يخچال و فريزر

در خانه ي هر خانواده اي يك يخچال فريزر وجود دارد. حال اين يخچال مي تواند مدل هاي مختلفي داشته باشد. اما به طور كلي مشكلاتي مشابه براي آن ها پيش مي آيد كه هر فردي بايد دليل آن را بدانيد. اولين و مهم ترين نكته قبل از توضيح مشكلات رايج در يخچال فريزر عدم اقدام به تعمير هنگام بروز مشكل است.

از آن جايي كه ساختار يخچال پيچيده بوده و حساس است هر نوع اقدام از طرف خود مي تواند منجر به بروز مشكلي بزرگ تر شود. از اين رو هر گاه با مشكلات زير رو به رو شديد حتما از يك تعمير كار كمك بگيريد.

مشكلات رايج در انواع يخچال و فريزر:

يخچال فريزر خنك نميكند

ممكن است يخچال فريزر شما در قسمت يخچال يا در قسمت فريزر دچار افت برودت شده و خوب خنك نكند. علت خنك نكردن اين قسمت ها ميتواند به دليل وجود برفك در اواپراتور  ، نشت گاز ، خرابي كمپرسور ، خرابي فن ، گرفتگي لوله ديفراست ، خرابي دمپر هوا ، خرابي كليد بين درب ، خرابي سنسور يا ترموفيوز يا مواردي از اين دست باشد كه نياز به بررسي دارد.

مشكلات رايج يخچال و فريزر

مشكلات رايج يخچال و فريزر

نشت آب از يخچال فريزر

نشت آب از يخچال چندين دليل احتمالي دارد. متداول‌ ترين دلايلي كه باعث مي‌ شود آب از زير يخچال بيرون ‌زده باشد عبارت ‌اند از:

  1. تراز نبودن يخچال و فريزر
  2. خرابي واشردرب
  3. نشتي فيلتر اب داخلي
  4. گرفتگي زهكش يخ زدايي

زياد بودن صداي يخچال فريزر

معمولا در هنگامي كه از يخچال به شكل ناصحيح استفاده شود بروز چنين مشكلي عادي است. دليل اين مشكل مستقيما به خراب بودن فن اپراتور بر مي گردد. در صورتي كه يخچال سرويس نشده و به مدت طولاني مورد استفاده قرار گيرد فن اپراتور خشك و فرسوده شده و چنين صدايي از خود ايجاد مي كند. تعويض فن اپراتور معمولا موجب حل اين مشكل خواهد شد. دومين دليل كه موجب ايجاد صداي نا به هنجار از يخچال مي شود برخورد پره هاي فن به توده ي برفكي است. بيشترين دليلي كه در يخچال باعث بروز صدا مي شود موتور فن است كه بايد عيب يابي شده و مشكلات موجود در آن رفع گردد.

داغ شدن بيش از حد موتور يخچال

در حالت عادي موتور يخچال مي بايست گرم شود تا يخچال در حالت طبيعي شروع به كار كند. اما داغ شدن بيش از حد موتور يخچال مي تواند دليلي بر بروز مشكلي جدي در يخچال باشد. اين مشكل به دلايل مختلف ممكن است رخ دهد و در صورت عدم رسيدگي به موقع مي تواند خسارات جدي را به يخچال وارد كند. بنابراين مي بايست بلافاصله پس از بروز اين مشكل با يك تعمير كار تماس گرفته تا به مشكل رسيدگي كند.

موتور فن كندانسور

اگر موتور فن كندانسور يخچال معيوب باشد و يا به دلايل الكتريكي و مكانيكي از كار بيفتد نمي ‌تواند هوا را از روي سيم پيچ ها بكشد.

خرابي موتور فن اواپراتور

خرابي فن اپراتور سبب مي‌ شود هواي سرد به محفظه يخچال منتقل نشود و يا موتور خراب‌ شده باشد، تست سلامت موتور نياز به مولتي متر دارد. اگر از كار افتاده باشد نياز به تعويض دارد.

لرزش يخچال

علت هاي زيادي باعث بروز اين خطا در يخچال مي شوند. قرار داشتن يخچال در زمان ديفراست، خاموش بودن كنترلر ها، وصل نبودن برق يخچال و يا پريدن فيوز مي توانند اين مشكل را در يخچال ايجاد كنند. براي حل اين مشكل مي بايست كنترل كننده ها را تنظيم نموده و سيستم برق رساني در يخچال را بررسي كنيد. همچنين اگر دليل ديفراست در يخچال بود مي توانيد تا اتمام كار آن در حدود 30 دقيقه صبر كنيد تا ببينيد مشكل از اين قسمت است يا خير.

روشن يا خاموش شدن طولاني موتور يخچال

خاموش و روشن شدن موتور يخچال در جهت حفظ دماي مطلوب لازم است. تنظيم نبودن دما، باز ماندن درب يخچال، تجمع مقدار زيادي غذا در يخچال از جمله دلايلي است كه مي تواند منجر به بروز اين مشكل شود. در هنگام مواجه شدن با اين مشكل تمامي موارد فوق را چك نماييد. مقدار غذاي زياد را از يخچال خارج نموده و كنترل كننده هاي يخچال را بررسي كنيد.

مشكلات رايج يخچال و فريزر

مشكلات رايج يخچال و فريزر

بوي بد درون يخچال و فريزر

علت بوي بد داخل يخچال فريزر سامسونگ ، ميتواند مربوط به خرابي ذغال بوگير داخل يخچال فريزر سامسونگ باشد. همچنين وجود مواد غذايي داراي بوي زياد مثل ترشيجات ، يا قرار دادن مواد غذايي به مدت طولاني در يخچال فريزر ميتواند باعث ايجاد بوي بد شود. جهت رفع بوي بد يخچال فريزر سامسونگ بدنه داخلي دستگاه را با محلول جوش شيرين و وانيل شسته و چند قطعه ذغال كبابي داخل يخچال قرار بدهيد تا بوي بد رفع گردد.

مواد داخل يخچال يخ ميزند

علت يخ زدن مواد غذايي داخل يخچال ميتواند مربوط به خرابي دمپر هواي مابين يخچال و فريزر ، يا يخ زدگي كانال هاي هوا در زير فريزر به دليل گرفتگي لوله ديفراست باشد كه باعث يخزدگي دمپر هوا و انتقال سرماي زياد از فريزر به يخچال ميباشد.

مشكلات رايج يخچال و فريزر

مشكلات رايج يخچال و فريزر

كلام اخر:

در صورت هرگونه مشكل در ماشين لباسشويي ،يخچال،ماشين ظرفشويي، كولر گازي ،و…. خود،شما عزيزان ميتوانيد با ما تماس حاصل كرده تا متخصصين مجرب مستر تعمير چي در 24 ساعت از شبانه روز در محل زنذگي شما عزيزان حضور يابند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.