علت كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

۱۱ بازديد

 

 

پمپ تخليه ماشين لباسشويي

عوامل كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

علت كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

وجود يك ماشين لباسشويي، لباس‌ها در زمان كوتاهي با مصرف كمترين مقدار آب شسته شده و سريع خشك خواهند شد. اين دستگاه در كنار مزاياي زيادي كه دارد، دچار عيب و ايراداتي هم هست. يكي از اين عيوب مشكل جمع شدن آب و عدم تخليه آن در ماشين لباسشويي است.

مسدود شدن شدن ماشين لباسشويي به وسيله پرزها يا اشيا موجود در جيب لباس ها ميتواند يكي از دلايل كار نكردن پمپ تخليه دستگاه شما باشد.

علت هاي كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي:

1-فيلتر ماشين لباسشويي را چك كنيد

همانظور كه مي‌دانيد فيلتر لباسشويي خود را  هر چند وقت يكبار بايد تميز كنيد زيرا اين قطعه وظيفه داردجرم، چربي، سكه، كرك و دكمه‌هاي به جا مانده از لباس‌ها را قبل از اينكه به پمپ برسند بگيرد.

به بدنه ماشين لباسشويي نگاه كنيد، با هر مدل و هر برندي فيلتر اغلب پايين و در قسمت راست دستگاه قرار گرفته است. به ياد داشته باشيد قبل از باز كردن محفظه فيلتر، بايد مقداري حوله و يك سطل آماده كرده باشيد.

زيرا اين امكان وجود دارد كه بعد از باز كردن محفظه، آب درون ماشين لباسشويي به بيرون بريزد.

سري فيلتر را گرفته و برخلاف عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد، اگر زمان زيادي از آخرين باري كه فيلتر را تميز كرده‌ايد مي‌گذرد با حجم زيادي كثيفي روبرو خواهيد شدو

2-انسداد شلنگ تخليه

شلنگ تخليه همان شلنگي است كه به خروجي فاضلاب وصل ميشود تا آب حاصل از شستشوي لباسها مستقيما وارد فاضلاب شود. گاهي ممكن است تاخوردگي، پاره‌گي يا انسداد شلنگ تخليه باعث اختلال در تخليه آب دستگاه ميشود. پس اگر لباسشويي شما تخليه نميكند شلنگ تخليه را هم بايد بررسي كنيد. دقت كنيد كه طول شلنگ تخليه بيشتر از هفت متر نباشد تا تخليه آب بهتر انجام شود.

3-هيدروستات لباسشويي را بررسي كنيد

هيدروستان نيز داراي وظيفه‌اي مشابه است، اين قطعه ميزان آب ورودي به داخل ديگ ماشين را كنترل مي‌كند. به طور كلي در ماشين‌هاي لباسشويي از دو نوع هيدروستات سه فيش و شش فيش استفاده مي‌كنند. اين قطعه شلنگي متصل به محفظه فشار ديگ ماشين دارد. با زياد شدن مقدار آب، هواي درون اين شلنگ و ديافراگم هيدروستات فشرده شده و دستور قطعي آب را به شير برقي مي‌دهد

با بهم ريختن تنظيمات هيدروستات، آبگيري در ماشين لباسشويي استاندارد انجام نخواهد شد. در چنين شرايطي تعمير شلنگ هيدروستات را از نظر ارتفاع و پوسيدگي بررسي مي‌كند.

پمپ تخليه آب ماشين لباسشويي

دليل كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

4- خرابي برد كنترل اصلي

فرمان دادن به تمام قطعات الكتريكي بر عهده برد كنتزل اصلي مي باشد، پس در نتيجه اگر قسمتي از برد كه به پمپ تخليه مربوط مي شود دچار خرابي شده باشد، برد به پمپ تخليه دستور تخليه آب از سمت داخل ديگ ماشين لباسشويي را نمي دهد و آب داخل ديگ باقي مي ماند. معمولا برد الكترونيكي دستگاه قابل تعمير مي باشد و نيازي به تعويض نيست.

5- معيوب بودن سوئيچ درب

برخي از مدل‌ها به يك سوئيچ درب مجهز هستند كه به واشر اجازه نمي‌دهد وقتي درب باز است كار كند. اگر سوئيچ درب معيوب باشد، واشر تخليه نمي شود، حتي با درب بسته.

براي اطمينان از اينكه سوئيچ درب به درستي كار نمي كند، مي توانيد تست تداوم را با يك مولتي متر انجام دهيد. سوئيچ درب را در صورت منفي بودن تست تداوم تعويض كنيد.

6-خرابي تسمه پمپ

پمپ برخي از ماشين هاي لباسشويي قديمي تسمه دارد كه هر گونه آسيببي به اين تسمه وارد شود پمپ تخليه هم متوقف خواهد شد و در نتيجه تخليه آب از دستگاه صورت نخواهد گرفت.

پمپ تخليه لباسشويي

كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

7- خرابي شير برقي ماشين لباسشوي

وظيفه شير برقي اين است كه با گرفتن فرمان از تايمر يا برد باز شده در واقع شروع به كار مي كند و اب را وارد دستگاه مي كند.
علت جمع شدن آب در ماشين لباسشويي خاموش و يا علت جمع شدن آب در انتهاي سيكل شستشو به خرابي شير برق ماشين لباسشويي مربوط مي شود،اگر ماشين لباسشويي به صورت تايمري باشد، خرابي اين قطعه هم مي تواند باعث جمع شدن آن در داخل ماشي لباسشويي شود.

8-خرطومي ديگ ماشين لباسشويي

يكي از علل مهم تخليه نشدن اب ماشين لباسشويي  مسدود بودن خرطومي ديگ ماشين لباسشويي است . چرك، كثيفي، مواد شوينده و رسوبات درون اين خرطومي گير كرده و آن را مسدود مي‌كنند. اين گرفتگي موجب مي‌شود كه، آب از درون ماشين لباسشويي تخليه نشود. بنابراين با دست خرطومي را بررسي كرده و اگر گرفتگي احساس مي‌كنيد آن را برطرف كنيد.

9-كم بودن ارتفاع شيلنگ تخليه آب

شيلنگ تخليه آب بايد از سطح زمين مقداري فاصله داشته باشد، چنانچه اين فاصله به هر دليلي از بين برود، پروسه تخليه آب به مشكل بر ميخورد. فاصله بهينه از سطح زمين در حدود نيم متر يا حدود 60 سانتي متر از سطح زمين است.

كلام اخر:

پمپ تخليه ماشين لباسشويي يكي از مهمترين قطعاتي است كه بسيار اهميت دارد در صورتي كه به هر دليلي دچار مشكل شود شما بايد هرچه سريع‌تر اقدامات لازم جهت تعمير و عيب يابي دستگاه را انجام دهيد زيرا بدون وجود پمپ دستگاه شما عملاً فاقد هرگونه كاركردي خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مشكل در انواع لوازم الكترونيكي خود نظير ماشين لباسشويي،ماشين ظرفشويي،يخچال،كولر گازي و ….ميتوانيد با متخصصين مستر تعميرچي تماس حاصل كرده تا متخصصين مجرب ما درهر زمان از هفته و شبانه روز در محل زندگي شما عزيزان حضور يابند.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

دفترمركزي:02165500930

ساير شماره تماس:

09023094420090230944300939951168709128652921

پمپ تخليه ماشين لباسشويي

چرايي كار نكردن پمپ تخليه ماشين لباسشويي | دلايل تخليه نشدن آب ماشين لباسشويي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.