6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

فرهنگ و هنر كشورهاي آسيايي

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

۹ بازديد

 

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

لباسشويي يكي از لوازم ضروري و پركاربرد در خانه همه ما  مي باشد.و بايد نسبت به اين لوازم پر كاربرد اطلاعات خود را بالا ببريم.

بسياري از كاربران ماشين لباسشويي ابهاماتي در مورد علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي وجود دارد. اكثر ما نميدانيم عملكرد وفرايند شستشو در دماي 30درجه با دماي 40 درجه متفاوت ميباشد. اين تفاوت يكي از موضوعات مهمي ميباشد كه براي شستن البسه خود بايد به آن دقت كنيم و دانش خود را در اين زمينه بالا ببريم.

يكي از پرسش هاي زياد به مسـئله  داغ شدن آب ماشين لباسشويي ميباشد كه در اكثر مواقع دستگاه هيچ ايرادي ندارد و به دليل عدم اطلاعات كافي فكر ميكنيم وسيله مورد نظر خراب يا معيوب شده است.

در اين مقاله ما به برسي موضوع دليل داغ شدن آب ماشين لباسشويي ميپردازيم:

 

علت هاي  داغ شدن اب ماشين لباسشويي:

1-تنظيم نبودن دماي آب ماشيين لباسشويي

همه ما ميدانيم كه عملكرد ماشين لباسشويي چگونه ميباشد و دماي مورد نظر شما هرچه باشد در آخر دستگاه با همان دما لباس هاي شما را آبكشي خواهد كرد. مثلا اگر شما روي 40 درجه دما را تنظيم كنيد لباس شما با آب گرم آبكشي خواهد شد.

هر برنامه اي به صورت پيش فرض دماي مخصوص به همان لباس يا برنامه را دارد وشما قبل استفاده وروشن كردن بهتر است دفترچه راهنماي لباسشويي را مطالعه كرده و از دماي برنامه اي كه استفاده ميكنيد آگاه شويد.  زيرا تفاوت دما در ماشين لباسشويي مي‌تواند در 20 دقيقه آخر كه مرحله آبكشي است، تاثير گذار باشد.

اگر چروك شدن لباسها برايتان مهم است بايد به دماي مشخص شده روي صفحه نمايشگر ودر بعضي از دستگاه ها تنظيم دما با ولووم ميباشد. توجه كنيدگاهي اوقات شما شك ميكنيد كه آب داخل درام داغ است يا خير وبا دست زدن به شيشه ميخواهيذ امتحان كنيد،توصيه ميشود براي اين كار شما دما را 50درجه60درجه قرار دهيد و بعد نسبت به تست آب داخل درام بپردازيد.

2-خراب بودن ترمستات ماشين لباسشويي

از متداول ترين دلايلي كه مي توانيم براي بررسي علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي به آن اشاره كنيم خرابي ترموستات دستگاه از شما با مشاهده علائم متعددي تواني به خرابي اين قطعه از ماشين لباسشويي پي ببريم.

يكي از مهمترين علائم اين است كه زماني كه لباسها را از ماشين لباسشويي بيرون مي‌آوريد بيش از اندازه چروك هستند يا يا بسيار داغ مي باشند.  داغي بيش از اندازه آب در لباسشويي باعث رساندن آسيب بافت لباسها مي‌شود و علاوه بر اين ممكن است خود ماشين لباسشويي نيز دچار آسيب شود از شما بايد هرچه سريع‌تر اقدامات لازم جهت تعمير دستگاه را انجام دهيد.

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

6 علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي

3-خراب بودن هيتر المنت ماشين لباسشويي

يكي از رايج ترين مشكلات داغ شدن آب ماشين لباسشويي خرابي هيتر ميباشدكه در افزايش وكاركرد دستگاه از نظر كيفي بسيار موثر است. به بيان ديگر وظيفه اين قطعه اين ميباشد كه در زمان شستشو گرماي آب داخل ديگ را به همان اندازه كه مشخص كرده ايد گرم نگه دارد.

اين نكته توجه لازم را داشته باشيد كه شستشوي لباس ها با دماي آب نامناسب، موجب كاهش بازدهي و راندمان دستگاه خواهد شد.

به همين خاطر در ماشين لباسشويي از المنت هيتر استفاده ميكنند. اگر در صورت بروز مشكل در اين قطعه، دماي آب بيش از حد داغ يا سرد مي‌شود. دلايل خرابي اين قطعه پريدن فيوز و استفاده از مواد شوينده نامناسب كه باعث جرم گرفتن اين قطعه ميشود.

4-اختلال در سيم كشي ماشين لباسشويي:

يكي ديگر از دلايل داغ شدن آب ماشين لباسشويي اختلال در سيم كشي دستگاه است زماني كه سيم كشي دستگاه شما دچار ايراد مي شود ممكن است كه با علائمي نظير داغ شدن بيش از اندازه آب ماشين لباسشويي رو به رو شويد.

5خرابي برد ماشين لباسشويي

در برخي از موارد ديده شده كه علت داغ شدن آب ماشين لباسشويي به خرابي برد در دستگاه مربوط مي‌شود. اين قطعه همانند مغز براي انسان است و تمامي فعاليت‌هاي ماشين لباسشويي را مديريت مي‌كند.

به همين دليل خرابي يا نيم سوز شدن برد مي‌تواند باعث شود كه اطلاعات را به نادرستي پردازش كرده و دستورهاي اشتباهي را صادر كند. روشن ماندن بيشتر از حد مورد نياز المنت، يكي از مواردي است كه ممكن است براي دستگاه اتفاق بيفتد.

براي رفع خرابي برد نياز است كه اين قطعه حساس به درستي تعمير و يا به صورت كامل تعويض شود.

6 علت گرم شدن آب ماشين لباسشويي

6 علت گرم شدن آب ماشين لباسشويي

6قطعي اتصالات برد با ديگر قطعات لباسشويي

در برخي از موارد ديده شده كه داغ شدن آب ماشين لباسشويي به قطع بودن اتصالات الكتريكي بين برد با المنت و هيدرواستات مربوط است.

با اينكه تمامي قطعات كاملا سالم هستند اما سيم‌هاي ارتباطي بين آنها به هر دليل از بين رفته و دستورات برد به آنها مخابره نمي‌گردد. در اين حالت ممكن است دستور پايان كار المنت به اين قطعه نرسد و يا ميزان دماي آب از هيدرواستات به برد صادر نشود.

كلام اخر:

در صورت بروز هر گونه مشكل در انواع لوازم الكترونيكي خود نظير ماشين لباسشويي،ماشين ظرفشويي،يخچال،كولر گازي و ….ميتوانيد با متخصصين مستر تعميرچي تماس حاصل كرده تا متخصصين مجرب ما درهر زمان از هفته و شبانه روز در محل زندگي شما عزيزان حضور يابند.

شماره تماس جهت ارتباظ با ما:

دفترمركزي:02165500930

ساير شماره تماس:

09023094420-09023094430-09399511687-09128652921

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.