سرور چيست؟
سرور تركيبي از سخت افزار كامپيوتري و سيستم عامل است كه منابع مختلفي مانند رم، فضاي ذخيره‌سازي، پردازنده و … را براي كاربران داخل شبكه آماده مي‌كند. مي‌توان گفت سرور كامپيوتري است با تعداد زيادي هارد ديسك، رم و پاور قدرتمند. سرورها از پيدايش شان تاكنون تغييرات زيادي داشته‌اند. تفاوت سرورها در طراحي ظاهري آنها و تركيب سخت‌افزارهاي داخل آن است. ظاهر سرورها در نحوه قرارگيري آنها در فضاي داخل رك تاثيرگذار است و اين رك در اتاق سرور قرار مي‌گيرند.از آنجايي كه سرورها داراي نقش و وظيفه اصلي در شبكه هستند بايد همواره از اطلاعات آنها بكاپ گرفت و يا در فضايي ديگري خارج از سرور اطلاعات را ذخيره كرد.
معرفي سرور HP
سرور اچ پي  را مي‌توان اين گونه معرفي كرد كه تركيبي از سخت‌ افزار و سيستم عامل دانست. سرور اين قابليت را دارد تا نيازهاي مختلف يك كاربر يا سازمان را با انتخاب قطعات گوناگون از جمله فضاي ذخيره سازي، پردازنده و رم مرتفع سازد.
سرورها در مقايسه با كامپيوترهاي شخصي، مشخصات متفاوتي دارند. شما با خريد يك سرور متناسب با فعاليت اقتصادي خود، مي‌توانيد به كسب و كار كوچك يا متوسط خودتان رونق ببخشيد.
 
چرا سرور hp  ؟
فروش سرور HP به عنوان معتبرترين برند در بازار روي پايداري، دوام و كيفيت سرور انتخابي شما تاثير مستقيم دارد، بنابراين بهترين انتخاب براي شركت‌هاي بزرگ و مديريت سرويس‌هاي حساس خريد سرور hp مي‌باشند.به دلايل زير خريد سرور اچ پي براي كسب و كار شما پيشنهاد مي شود:قيمت سرور hp قابليت رقابتي با ساير برند ها داردداراي سيستم‌هاي پيشرفته و مدرن همراه با نوآوري‌هاي و تكنولوژي‌هاي روزقابليت اطمينان بالا و ريسك‌پذيري پايينانعطاف پذير، قدرتمند، چابك، تكنولوژي‌هاي مديريتي، سرعت و كارايي بالاقابليت ارتقا همراه با بزرگ شدن و توسعه كسب وكار شمااستفاده از نرم‌افزارهاي جديد و سيستم‌عامل‌هاي متن‌باز يا Open Sourceمناسب و سازگار با تمام محيط‌ها و كاربري آسانامكان رشد و شتاب بخشي كسب وكار، كسب سود و درآمد بيشتركاهش زمان پاسخگويي به مشتري، در نتيجه تجربه خوشايند كارمند و مشتريكاهش هزينه و پيچيدگيمجازي سازي در مقياس بالاكاهش هزينه‌هاي خريد سخت‌افزاري با مجازي سازيكاهش هزينه‌هاي خريد لايسنس‌هاي نرم افزارهاي مختلفكاهش زمان و هزينه مديريت سرويس‌ها با كاهش تعداد سرورهاي سخت‌افزاريكاهش هزينه‌هاي مصرف برقكاهش زمان Downtimeاستفاده از تكنولوژي‌هاي مديريتيقابل استفاده روي وب يا اپ موبايليمديريت از راه دور از هر نقطهكاهش هزينه به علت حذف سفرهاي فيزيكيدسترسي سريع به سروركاهش زمان Downtime و زمان خارج از مدار بودن سرور بر اثر مشكلات آنيامنيتبيشتر در ديتاسنتربهينه‌سازي ميزان مصرف برق
 
خريد سرور HP با بهترين قيمت
يكي از مهم‌ترين تجهيزات ارتباطي وشبكه در شركت‌ها و سازمان‌ها «سرور» است. همه‌روزه شاهد افزايش استفاده از سرور و تجهيزات شبكه در انواع كسب‌و‌كارها هستيم.سرور اچ پي مي تواند از طيف گسترده اي از نرم افزارهاي كاربردي استفاده كند.  اين نرم افزارها مي توانند كارهاي متعددي را براي ما انجام دهند. از مديريت كردن شبكه، بررسي سلامتي سرور، مجازي سازي، پردازش ابري، كنترل از راه دور سرور و يا اقدامات امنيتي كه براي سلامت شبكه مفيد باشد.همچنين به روز رساني نيز در سرور اچ پي بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اين سرور از مديريت هوشمند به روز رساني استفاده مي كند. اين مديريت هوشمند به صورت خودكار مواردي كه نيازمند به روز رساني هستند را شناسايي مي كندو به صورت خودكار آن ها را به روز مي رساند.در كل مي توان گفت كه سرور hp به ما انعطاف پذيري، قابليت هاي پردازش بالا، سرعت عملكرد، توسعه پذيري، ارتباط پذيري از راه دور و بسيار از تمام امكانات ديگر را مي دهند. در آي تي باز ما مجموعه اي كامل از تجهيزات شبكه و قطعات سرور را به شما عرضه كرده ايم.

 
فروش سرور HP
كمپاني HP از توليدكنندگان مطرح تجهيزات شبكه به ويژه سرور محسوب مي‌شود. سرورهاي اچ پي با توانايي فوق‌العاده خود مي‌توانند امكانات بي‌شماري را در يك شبكه فراهم كنند. همين موضوعموجب مي‌شود تا بازار فروش سرور HP به يكي از مهم‌ترين تجارت‌ها تبديل شود.
شركت‌هايي كه در زمينه فروش سرور HP مشغول فعاليت هستند، بايد بهترين خدمات پيش و پس از فروش را براي كاربران و مشتريان خود فراهم كنند. از اين رو، خريد سرور با قيمتي مقرون‌به‌صرفه و منطقي، اهميت بسياري دارد.
بهترين سرور HP در بازار ايران
در زمينه خريد و فروش سرور HP همواره اين سوال مطرح است كه كدام يك از سرورهاي اچ پي فروش بيشتري را به خود اختصاص مي‌دهد؟
در حال حاضر يكي از بهترين و پرفروش‌ترين سرورهاي موجود در بازار كشورمان، سرور HP DL380 G10 است كه مشخصات فني بسيار خوبي دارد. سرور DL380 Gen10 رك‌مونت است و دو يونيت را در رك اشغال مي‌كند. اين محصول ارتقاپذيري مناسبي دارد و عملكرد قابل قبولي را در شبكه از خود به نمايش مي‌گذارد.
اگر به دنبال يك سرور مطمئن براي شركت خود هستيد، حتما DL380 را مدنظر قرار دهيد.
همچنين از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن مي‌توان به سازگاري با كنترلرهاي نسل 10، امنيت بالا، امكان مديريت مناسب، سازگاري كامل با حافظه‌هاي NVDIMM و LRDIMM اشاره كرد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 امكان پشتيباني از 6 ترابايت حافظه رم را فراهم مي‌كند.
انتخاب سرور HP براي كسب و كار
سرورهاي اچ پي در دسته‌بندي‌هاي مختلفي وارد بازار شده‌اند كه به طور خلاصه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.
سرور HP سري ML
يكي از منعطف‌ترين سرورهاي اين كمپاني، سري ML است. اين سري كاملا مناسب سازمان‌ها و شركت‌هاي متوسط و كوچك به شمار مي‌رود. براي نصب و راه‌اندازي اين سري، نيازي به خريداري رك شبكه نيست. از مهم‌ترين محصولات اين سري مي‌توان به ML30، ML350 وML150 اشاره كرد.
سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 هم از نظر ميزان فروش سرور HP در سري ML350، پرفروش‌ترين سرور در بازار ايران است.
سرور HP سري DL
سري DL يكي از مهم‌ترين و پرفروش‌ترين سرورهاي موجود در ايران قلمداد مي‌شود. سري DL بر خلاف مدل قبلي به صورت رك‌مونت استفاده مي‌شود و حتما بايد درون رك نصب شود. دسته‌بندي اين سري به صورت DL100، DL300 و DL500 است.
هر يك از اين موارد نيز زيرمجموعه‌هاي مختص به خود را دارند. به عنوان مثال سرور HPE ProLiant DL180 Gen10 از سري DL100 و همچنين سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از سري DL300 مشهورترين سرور از اين دسته‌بندي به شمار مي‌روند.
قيمت سرور HP
به همين سادگي نمي‌توان براي يك سرور قيمت مشخصي پشنهاد داد. پيكربندي هر سرور به طور مستقيم به مدير شبكه يا كاربر آن بستگي دارد. با نصب قطعات گوناگون، هزينه‌ي نهايي نيز تغيير مي‌كند. تنوع سخت‌افزاري در سرور اچ پي بسيار زياد است و به راحتي مي‌توان آن را شخصي‌سازي كرد.
سخت‌افزارهاي مرتبط با سرور اچ پي
در سرورهاي اچ پي تجهيزات مختلفي تعبيه شده است و شركت‌هاي مرتبط با فروش سرور HP بايد توانايي آن را داشته باشند تا علاوه بر پيشنهاد سرور مناسب، بتوانند آن را به خوبي آماده‌ي استفاده كنند. از جمله تجهيزات سرورهاي HP مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
پردازنده سرور
پردازنده يا CPU نيز از اصلي‌ترين قطعات در هر سخت‌افزاري محسوب مي‌شود. در هنگام خريد پردازنده سرور بايد به فركانس كاري و بوست، تعداد هسته فيزيكي و مجازي، تعداد رشته و ميزان كش آن توجه كرد.
هارد ديسك يا SSD
در انتخاب هارد ديسك يا حافظه SSD بايد نهايت دقت را داشته باشيد. انتخاب به جاي يك حافظه ذخيره‌سازي مناسب مي‌تواند عملكرد كلي يك سرور را به شكل ويژه‌اي بالا ببرد. يك هارد سرور مناسب علاوه بر انجام عمليات با سرعت بالا، بايد بتواند خواندن و ذخيره‌سازي داده را به بهترين  و مطمئن‌ترين شكل ممكن انجام دهد.
رم سرور
رم سرور هم از مهم‌ترين قطعات در سرور به شمار مي‌رورد. مهم‌ترين نكته‌اي كه در هنگام خريد رم سرور HP بايد به آن توجه كنيد، نوع سرور شما خواهد بود. هر رم متناسب با ظرفيت و سرعت خود براي سرور مخصوصي طراحي شده است. به عنوان مثال رم سرور PC3L-10600R را مي‌توان بر روي سرورهايي مانند G8 يا G7 استفاده كرد.
https://www.hpparseh.com/product-category/hp-servers